תקשורת דרך משחקים
מבצע!
מתנת סוף שנה לגנים או לבתי הספר
הספר "תקשורת דרך משחקים" במחיר מאוד מיוחד בקנייה של 15 ספרים ומעלה.
לקנייה
סדנאות קרובות
מבצע!
מתנת סוף שנה לגנים או לבתי הספר
הספר "תקשורת דרך משחקים" במחיר מאוד מיוחד בקנייה של 15 ספרים ומעלה.
לקנייה
כיצד מחליטים איזה משחק לקנות?
מבצע!
מתנת סוף שנה לגנים או לבתי הספר
הספר "תקשורת דרך משחקים" במחיר מאוד מיוחד בקנייה של 15 ספרים ומעלה.
לקנייה
קניית הספר- תקשורת דרך משחקים
מבצע!
מתנת סוף שנה לגנים או לבתי הספר
הספר "תקשורת דרך משחקים" במחיר מאוד מיוחד בקנייה של 15 ספרים ומעלה.
לקנייה
 
דף הבית >> הרצאות וסדנאות >> למורות וצוותים חינוכיים

השתלמויות מורים

הקשר בין שפה ללמידה - ללא יכולות שפתיות קשה ללמוד. רכישת הקריאה והכתיבה מתבססת על כמה יכולות: תפיסה מרחבית, מודעות פונולוגית ויכולת גרפית. כדי להבין מה קוראים, צריך יכולות שפתיות של הבנת מורפולוגיה, אוצר מילים נרחב ויכולת הבנה. צוות המורים מזהה ילד שמתקשה ברכישת הקריאה או ילד שמתקשה ביכולת הבנת הקריאה, אך האם ברור מי יכול לעזור לו? בהרצאה זו נקשר בין היכולת השפתית לבין הקושי בלימודים. נדבר על מתי להפנות למורה להוראה מתקנת ומתי להפנות לקלינאית תקשורת. יושם דגש על הבנת חשיבות השפה במהלך הלימודים ועל חשיבות הבסיס השפתי בלימודים.

  1. עבודת צוות במערכת החינוך - כיצד להעביר מידע בין אנשי הצוות על מנת לעודד צמיחה והתחלקות בידע הקיים. פעמים רבות מגיעים אנשי מקצוע שונים לכיתות שרות פסיכולוגי/מרכז טיפולי וכד'. יש חשיבות רבה בלמידה כיצד מעבירים מידע לאיש צוות וכן ממנו להורים. כיצד מציגים את הידע שלך לאיש מקצוע על מנת שיוכל לעשות את עבודתו טוב יותר ולהפך, כיצד המורה שמקבלת המון מידע מסננת את המידע החשוב לה מתמקדת בו ותומכת בילד עצמו במהלך הלמידה.
     
  2. התפיסה הטיפולית של קלינאית התקשורת ומתי להפנות ילד לקלינאית - במפגש זה יושם דגש על עבודת קלינאית התקשורת עם ילדי בית ספר, כיצד מאתרים במה מתמקדים, כיצד מתחברים ללמידה בכיתה ועל חשיבות הקשר בין הקלינאית והמורה. כמו כן נדבר על נורות אזהרה אצל ילדי בית ספר ומתי כדאי להפנות לקלינאית ולא למורה להוראה מתקנת ולהפך.
     
  3. מיומנויות חברתיות ומה שביניהם - בכיתה א'-ב' מתחילים לזהות בבית הספר ילדים להם קשיים חברתיים, ויש חשיבות לתיווך שלנו המבוגרים בזמן משחק של הילדים. בסדנא לומדים איזה תגובות מעודדות תקשורת וקבלה, כיצד להכניס ילד למעגל החברתי, כיצד לתצפת על התנהגות ותגובות של ילדים ולתווך להם להתנהגות חברתית.
     
  4. קשיי שפה והשפעתם על הלמידה - כאשר לילד יש לקות למידה כל מהלך הלמידה שלו שונה: הוא רוכש את הקריאה בצורה שונה, הוא זקוק לאסטרטגיות שונות על מנת להתמודד עם מטלות הלמידה ועוד ועוד קשיים. על מנת לאפשר לו הצלחה בלימודים יש צורך שהמורה יבין את הקשיים ויאפשר לו את מירב התנאים לחוות הצלחות במהלך הלימודים. בהרצאה זו נדבר על הקושי ובאיזה מקומות בלמידה נתקל בו. (לדוגמא: ילד עם קושי בשליפה ייתקשה ברכישת הקריאה ויצטרך תיווך וצורת למידה שונה מילדים אחרים). נראה באיזה כיתות נתקלים הילדים בקשיים וכיצד המורה יוצר מדרגות מובנות וקטנות המאפשרות לילד לקווי השפה להצליח ולהתקדם כמו כל ילדי הכיתה.

יש אפשרות לצוותים ליצור מקבץ מפגשים בנושאים שונים, או להזמין ליום הערכות שלם בו נתייחס לטווח גילאים גדול ולמגוון קשיים המופיעים פעמים רבות עם קשיי שפה: קשיי קשב וריכוז, לקות למידה, NVLD (קשיי למידה לא מילוליים המתבטאים בקושי בפענוח קודים חברתיים), ספקטרום ה- PDD ועוד.



ליצירת קשר
חייגו:
050-6919658 
או שלחו הודעה:

 

האתר נבנה ע"י ענבר שיווק דיגיטלי | סטודיו לבניית אתרים, יצירת תוכן שיווקי, ליווי וייעוץ לעסקים